احساسی بودن
مشاوره تحصیلی و سازشی
هدایت و راهنمایی کاربران عزیز در زمینه مسایل و مشکلات تحصیلی/خانوادگی /تربیتی و...
جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 1:38 ::  نويسنده : روح الله صفدری

چرا مردها از احساساتي بودن زن ها ناراحت مي شوند؟
دليل اول
مردها با اين احساس بزرگ مي شوند که مسووليت همه موارد با آنهاست. مردها در کودکي و هنگامي که پسربچه هاي کوچکي بودند، چنين شرطي شده اند که گويي مسووليت همه موارد با آنهاست .
«پسرم وقتي بزرگ شدي، قراره رييس يه خانواده بشي»، «پسرم، پدرت به کمکت احتياج داره تا اون جعبه هاي سنگين رو از ماشين به داخل خونه بياره».
پسربچه هاي کوچکي که اين جملات به آنها گفته مي شود، با اين باور ناخودآگاه بزرگ مي شوند که چنانچه مي خواهند يک مرد واقعي شوند، مي بايست لايق و توانا باشند چون مسووليت مواظبت از زن و زندگي شان با آنهاست.
مي بايست همواره به خاطر داشته باشيد که هيچ عاملي به اندازه يافتن «راه حل» براي مردان مهم نيست. مردها همواره به راه حل فکر مي کنند. هنگامي که مرد زندگي تان مي بيند از موردي ناراحت هستيد، ذهنش به طرزي جاري و خودکار مي گويد: «راه حل... راه حل» حتي ممکن است به راه حل نيز دست نيابد اما موضوع اين نيست، موضوع اين است که با پرسيدن سوال هايي در مورد مشکلات تان سعي مي کند براي خود وقت بيشتري بگذارد.
مطلب فوق، توضيح دهنده اين حقيقت است که چرا وقتي راجع به مشکلات تان با همسرتان صحبت مي کنيد يا آسيب پذيري تان را برايش فاش کنيد، عصباني مي شود و به اين دليل عصباني است که :
الف: خود را مسوول مي داند تا براي مشکل شما راه حلي بيابد.
ب: هنگامي که در يافتن راه چاره عاجز و ناتوان مي ماند، احساس حماقت نموده و حس مي کند شما را مايوس کرده است.
دليل دوم
دليل دوم اين که چرا مردان از احساساتي شدن شما عصباني مي شوند، اين است که خود را مسوول درد و رنج تان مي دانند و چنانچه نتوانند ناراحتي تان را برطرف کنند، احساس گناه خواهند کرد. هنگامي که مردي درد و رنج همسرش را مي بيند، خود را سرزنش کرده و مسوول مي داند و به اين دليل که باعث شده احساس بدي نسبت به خودش پيدا کند، از دستتان عصباني مي شود. مردها عادت دارند ياس ها و سرخوردگي هايشان را به شکل خشم ابراز کنند به جاي اين که احساسات ديگري از خود نشان بدهند چرا که احساس خشم از هر احساس ديگري امنيت بيشتري برايشان دارد.
بنابراين هنگامي که شوهرتان به خاطر احساساتي بودنتان، عصباني است، احتمالا احساساتي از قبيل تحقير، عجز، ناتواني، رنجش و احساس گناه را تجربه مي کند. او در واقع هرگونه احساسي به غير از خشم را تجربه مي کند.
دليل سوم
آيا تا به حال برايتان پيش آمده که خواسته باشيد احساسات خود را با همسرتان در ميان بگذاريد و او سعي کند يا با عجله شما را از آن احساس بيرون بکشد يا کاري کند تا دست از آن برداريد؟ شما فقط مي خواهيد کمي گريه کنيد ولي او طوري برخورد مي کند انگار شما دچار يک بيماري عصبي يا رواني شده ايد.
مردها غالبا احساساتي برخورد کردن زن ها را با هيستريک اشتباه مي گيرند و فرض را بر اين مي گذارند که وضعيت روحي تان خراب تر از آن است که تصورش را مي کنيد. آنها مي ترسند مبادا هرگز دست از گريه کردن برنداريد .
براي اغلب مردان نشان دادن احساسات قوي نظير عجز، ناتواني يا ترس بسيار مشکل است. تنها هنگامي چنين احساساتي از خودشان بروز مي دهند که وضع آنها خيلي خراب باشد، بنابراين وقتي مي بينيد از چيزي ناراحت هستيد، اين استانداردهاي احساسي خودشان را بر روي شما فرافکن کرده و فرض را بر اين مي گذارند که الان بايد وضع تان خيلي خراب باشد .
مردها نمي توانند بفهمند که زن ها چطور مي توانند راجع به يک مورد چنان احساسات قوي را در يک لحظه تجربه کنند بدون اينکه تعادل رواني و احساسي خود را از دست بدهند. مردها فکر مي کنند به محض اين که شروع به گله و شکايت کرديد، ديگر دست از اين کار برنداشته و تا ابد آن را ادامه مي دهيد. به همين دليل است که مي گويد: «همين طور مي خواهي به اين حرف هايت ادامه بدهي؟!»، «الان حوصله ندارم درگير يک دعواي بزرگ شوم»، «وقتش را ندارم»، «بفرما، دوباره شروع شد» و...
ممکن است فقط به پنج دقيقه از توجه، محبت و عشق آنها نياز داشته باشيد ولي آنها به گونه اي پاسخ مي دهند که گويي از آنها انتظار يک ماراتن دوازده ساعته داريد.
مردها نمي توانند بفهمند که زن ها بيشتر از آنها انعطاف پذيري و الهام پذيري احساسي دارند و اين که برگشت پذيري احساس شان بالاتر از مردان است. اين بدان معناست که يک زن مي تواند يک لحظه گريه کند و لحظه ديگر شاد باشد. ما زن ها مي توانيم يک لحظه عصباني باشيم و لحظه ديگر بسيار بخشنده و مهربان.
مردها به سختي مي توانند از يک حالت احساسي به حالت ديگر تغيير وضعيت بدهند، بنابراين فرض را بر اين مي گذارند که اين تغيير حالت براي زنان نيز غيرممکن است. به همين دليل هنگامي که ما را خيلي ناراحت مي بينند، وحشت مي کنند.
راه حل



بنابراين بهتر است بگوييد گرچه حالتان خوب نيست ولي آنقدرها هم احساس بدبختي و درماندگي نمي کنيد و او مجبور نيست حتما حالتان را خوب کند. مي توانيد بگوييد که فقط مي خواهيد کمي دلداري تان بدهد و به شما مهرباني کند و وقت صرف کند تا ترس ها، نگراني ها و آسيب پذيري تان را با او در ميان بگذاريد. سپس هنگامي که اين کار را کرديد، به او اطمينان بدهيد که حالتان خيلي هم اسفناک نيست.
منبع: ايونا 1- وقتي ناراحت هستيد، به همسرتان دقيقا بگوييد که از او چه خواسته اي داريد. اين کار شما را از ساعت ها وقت تلف کردن، سو»تفاهم، جنگ و جدال، مشاجره، ياس و سرخوردگي نجات مي دهد. اين صرفا بدين معناست هنگامي که رنجيده ايد و مي خواهيد با او صحبت کنيد، حتما بگوييد دقيقا از او چه مي خواهيد. مردها هنگامي که نقشه مشخصي داشته باشند، راحت تر کار مي کنند، بنابراين مشخص کردن يک برنامه زماني براي همسرتان ، مي تواند احساس امنيت بيشتري به او بدهد تا بتواند به شما گوش بدهد. 2- هنگامي که ناراحت هستيد، اغراق نکنيد و ناراحتي تان را از آنچه که واقعا هست، بزرگ تر جلوه ندهيد. مردها همواره به معني کلماتي که شما به کار مي بريد، توجه مي کنند. تعبير و ترجمه مردان از کلمات و جملات، مشابه تعبير ما زن ها نيست. مردها به معني تحت اللفظي کلمات و جملات شما فکر مي کنند. 3- به مرد زندگي تان بگوييد که احساس بدبختي و درماندگي نمي کنيد و او مجبور نيست به کمک تان شتافته و نجات تان بدهد. به خاطر داشته باشيد مردها احساس مي کنند مسووليت درست کردن و روبه راه کردن همه موارد با آنهاست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    درباره وبلاگ

به وبلاگ خوش آمدید.من باسابقه بالا در امر راهنمایی و مشاوره خوشحال می گردم بتوانم قدم مثبتی را برای هم وطنان عزیزم در هر گوشه ی جهان که هستند بردارم.
خدا
خلاصه ای از کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین عرض ادب شروع جدید مشاوره قبل از ازدواج تبریک عید قربان قراموشی ترس کودکان تبریک شادی در زندگی نحوه زندگی دوستی گرایش دختران به..... اوقات فراغت ازدواج و سن آن اولیا و فرزندان آرامش حضرت موسی ع
    پيوندها
خرید هاست لینوکس">تبادل لینک
هاست لینوکس cpanel">تبادل لینک
خرید مونوپاد">تبادل لینک
خرید ساعت دیواری">تبادل لینک
خرید فانی بافت">تبادل لینک
نینجا والت">تبادل لینک
پتوی اسناگی">تبادل لینک
ساعت مچی">تبادل لینک
گن لاغری مردانه">تبادل لینک
پاور بانک">تبادل لینک
پاور بانک">تبادل لینک
ساعت مچی">تبادل لینک
فروشگاه چای لاغری تیما">فرئشگاه جای لاغری تیما
آموزش خیاطی - آموزش خیاطی">آموزش خیاطی
وب سایت تفریحی صددروازه - طنز-خبر-سرگرمی">تبادل لینک
فروشگاه خرید ساعت - فروشگاه خرید ساعت">تبادل لینک
خرید ساعت مچی">تبادل لينك
ساعت مچی">تبادل لینک18
جا موبایلی ماشینhttp://">تبادل لینک 15
فروشگاه ساز">تبادل لینک
رخت آویز جادویی">تبادل لینک
طراحی ناخن - طراحی ناخن">تبادل لینک
عینک آفتابی اصلhttp://">تبادل لینک
عینک ریبن">تبادل لینک
خرید ساعت">تبادل لینک
تبادل لینک">تبادل لینک
سفارش ساعت دیواری">پیوند وبلاگ
خرید ساعت کاسیوhttp://">تبادل لینک
خرید تی شرت محرم">تبادل لینک
خرید تی شرت محرم">خرید تیشرت محرم
تی شرت ماه محرم">ماه محرم
خرید عینک آفتابی زنانه - خرید عینک آفتابی زنانه">تبادل لینک خرید عینک آفتابی زنانه
عکس عاشقانه جدید">تبادل لینک عاشقانه
فروشگاه ساعت دیواری">تبادل لینک 33
خرید عینک آفتابی">تبادل لینک 32
خرید ساعت">تبادل لینک 31
فروشگاه عینک آفتابی">تبادل لینک 29
عینک آفتابی - عینک آفتابی">تبادل لینک مینو
فروشگاه عینکhttp://">لینک26
گن لاغری مردانه">تبادل لینک 25
فروشگاه عینک آفتابی">تبادل لینک 21
عینک آفتابی">تبادل لینک 20
خرید عینک آفتابی">تبادل لینک 19
ساعت مچی http://">تبادل لینک16
ساعت مچی http://">تبادل لینک15
تبادل لینک">تبادل لینک14
عینک آفتابی مردانه - عینک آفتابی مردانه">لینک 13
عینک آفتابی مردانه - عینک آفتابی مردانهhttp://">لينك 12
ساعت مچی ">تبادل لینک 10
خرید ساعت مچی - خرید ساعت مچی">لینک 8
خرید عینک آفتابی - خرید عینک آفتابی">تبادل لینک 3
فروشگاه ساعت دیواری">ساعت دیواری
خرید عینک آفتابی">عینک آفتابی
خرید ساعت مچی">خرید ساعت

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مشاوره تحصیلی و سازشی و آدرس momtazmoshaver.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان